HenkenMarHoneymoon.reismee.nl

Puerto Rico

Na een redelijke uitcheck bij de Princess met de taxi naar het Mariott hotel,waar we om 10.30 al voor de deur staan.

Aangezien de inchecktijd 16.00 uur is,maar we wel een early check in hebben aangegeven,wachten we maar af hoe het gaat,en ja de kamer is nog niet klaar.

Even lekker in de hal gaan zitten met een capucinno en mijn nitendo met mahh-jong duurt wachten nooit lang,Henk gaat ondertussen de boel verkennen,en tegen twaalven gaat onze wacht-wekker af en kunnen we dus op de kamer.

Zijdelings zeezicht is niet verkeerd,we zitten op de 15e etage, met een geweldig uitzicht op de oceaan en de pool! Geweldig wat een uitzicht en riante kamer met ruimbalkon met zitje.

Op Puerto rico wonen zo'n 3/4 miljoen mensen en onshotel ligt aan de Oceaan in een moderne hotelwijk met mooie boulevard winkels en restaurants.

Meteen voor maandag maar een excursie naar de Bacardi disteleerderij geboekt, met bezoek aan een oud fort en aan old san juan

sávonds een leuk itaiaanstentje opgezocht bij de wandelboulevard en een groot grasveld, waar het steeds drukker wordt, reden:20th anniversery van Heineken/At&T jazz fest.

We vallen dus met de neus in de boter en hebben lekker lang getafeld, voor een eerste avond niet slecht! De volgende ochtend vroeg op om met een busje naar Bacardi te gaan.

Bacardi is ooit begonnen in Cuba heeft een disteerderij in Mexico hun hoofdkantoor staat in Miami en de disteleerderij in San Juan zorgt voor 80% van de produktie. Uiteraard een leuke rondleiding bonnetjes voor gratis drinken (2) en de nodige prullaria is er natuurlijk ook te koop.Dan door nar het fort wat ooit hun verdediging voor vijanden op zee was, o.a. de nederlanders hebben hier ooit de boel plat gebrand.

Dan nog een sightseeing door Oud San Juan,en we besluiten daar dinsdag zelf weer naar toe te gaan.

s'middags heerlijk bij de pool en op het strand en sávonds lekker Argentijns gegeten.

Dinsdag opnieuw naar Old San Juan wat erg mooi en oud is,we zijn met de bus gegaan wat 75 cent kost.

Woensdag naar de Playa de Americas een winkelmall met ruim 300 merkzaken, waarwe met m'n boodschappenbriefje de nodige inkopen kunnen doen alleen Uggs hebben ze hier niet!

De laatste hele dag is aangebroken, en die hebben we gereerveerd voor een echte luierdag aan het strand en aan de pool.Ingecheckt voor morgen en dan gaan we om 08.42(us.time) de lucht in, eerst naar Atlanta waar we 6 uur overstap tijd hebben, we zijn dan zaterdagmorgen om 08.20(nl) weer op schiphol,dat wordt dus een lang reis,maar we kunnen altijdn allebei goed slapen in het vliegtuig.

Onze Honeymoon zit er dus weer op en we gaan de komende weken dus nog even aan het witte-brood.

Fijn dat jullie met ons meegereisd zijn.

Henk en Marianne

Chantal

Goeie terugreis en tot zaterdagochtend op schiphol!!